
W pierwszym kroku otwieramy linię komend poleceniem “CMD” wpisanym w wierszu poleceń systemu.
Wyświetli się czarna konsola systemowa.
Wpisujemy w niej polecenie “powershell” i wciskamy “Enter”. Witani jesteśmy potwierdzeniem załadowania komponentu.
Pora na sprawdzenie czy nasze połączenie jest otwarte, wpisujemy “test-netconnection foxesscloud.com ‑p 10001″.
Powyżej widoczny przykład otwartego połączenia z serwerem na porcie 10001, poniżej przykład zamkniętego połączenia — w takim wypadku konieczne będzie zgłoszenie tego faktu do operatora łącza do Internetu.
Kontakt:
serwis@fox-ess.pro
Damian 727 012 923 damian.stepien@fox-ess.pro
Jarek 727 012 924 jarosław.rektor@fox-ess.pro
Łukasz 727 012 925 lukasz.karzelek@fox-ess.pro
Piotrek 727 012 926 piotr.halek@fox-ess.pro
https://www.facebook.com/FoxESSPolska
https://www.facebook.com/groups/301482158255290
https://www.youtube.com/channel/UCl3xFHN61N5g9YZ7XcBlFeA
Aby sprawdzić port 10001 z wykorzystaniem telefonu komórkowego z systemem Android będziemy potrzebowali aplikacji do sprawdzania sieci. W tym przykładzie posłużymy się aplikacją “Ping Tool — DNS, Port Scanner”. Aplikacja jest dostępna w Google Play Store pod poniższym linkiem:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.manageengine.pingapp
Musimy pamiętać o tym, że chcemy zbadać połączenie domowego routera z serwerem, zamykamy więc wszystkie połączenia danych komórkowych (najlepiej wyłączyć kartę SIM) i pozostawiamy wyłącznie połączenie WiFi z urządzeniem z którym połączony będzie datalogger.
Po otwarciu aplikacji witani jesteśmy widokiem:
Wybieramy przycisk opcji:
Przechodzimy do opcji “Port Scan Settings”:
Wybieramy interesujący nas zakres portów, w naszym wypadku chodzi o port 10001, więc możemy ustawić zakres jak niżej:
Po wybraniu zakresu portów do sprawdzenia przechodzimy do narzędzia “Port Scanner”
Wpisujemy cel sprawdzenia, serwer FoxESS znajduje się pod adresem foxesscloud.com, podajemy ten adres w okienku “1” i wybieramy “SCAN”
Po chwili widoczne są wyniki badania, jeśli port jest otwarty, zostaniemy o tym poinformowani, jak niżej. W innym przypadku konieczny będzie kontakt z operatorem sieci telekomunikacyjnej i zlecenie otwarcia portu.
Kontakt:
serwis@fox-ess.pro
Damian 727 012 923 damian.stepien@fox-ess.pro
Jarek 727 012 924 jarosław.rektor@fox-ess.pro
Łukasz 727 012 925 lukasz.karzelek@fox-ess.pro
Piotrek 727 012 926 piotr.halek@fox-ess.pro
https://www.facebook.com/FoxESSPolska
https://www.facebook.com/groups/301482158255290
https://www.youtube.com/channel/UCl3xFHN61N5g9YZ7XcBlFe
Witam
Mi wyszło coś takiego, chyba że źle co robię. Chyba że falownik musi być załączony żeby zrobić test ??
Jeśli powyższe polecenie wywala wam błędy na czerwono, tak jak u mnie, to spróbujcie alternatywnie poniższej wersji polecenia:
PS C:\Users\xxxx> TNC foxesscloud.com ‑Port 10001
ComputerName : foxesscloud.com
RemoteAddress : 8.209.116.72
RemotePort : 10001
InterfaceAlias : Ethernet 3
SourceAddress : 192.168.1.29
TcpTestSucceeded : True
Panie Ryszardzie, proszę o wyłączenie LTE, połączenie się z WiFi routera domowego i wykonanie badania, chodzi nam o sprawdzenie czy router WiFi ma otwarty port, nie połączenie mobile.

FoxESS Poland Sp. z o.o
ul. Towarowa 28
00–839 Warszawa
Telefon:
+48 727 012 921
Email:
info@fox-ess.pro