Pro­ble­my z WIFI Fox…
 
Notifications 
Cle­ar all 

Pro­ble­my z WIFI FoxESS — dia­gno­sty­ka i rozwiązania.

JaroslawRektor
(@jaroslawrektor)
Mem­ber Admin

Zda­rza się, że wystę­pu­ją pro­ble­my z połą­cze­niem bez­prze­wo­do­wym naszych falow­ni­ków za pomo­cą data log­ge­ra Smart WIFI.
Poni­żej kil­ka wska­zó­wek i kro­ków dzię­ki któ­rym spraw­dzi­my i usu­nie­my problem.

 

Pra­wi­dło­we połą­cze­nie nasze­go falow­ni­ka z chmu­rą sygna­li­zo­wa­ne jest powol­nym miga­niem dio­dy na data log­ge­rze Smart WIFI.
Dobrze!
1639562972-slow.gif

 

Jeśli nie ma pra­wi­dło­we­go połą­cze­nia falow­ni­ka z chmu­rą, dio­da na modu­le WIFI miga szybko.

Źle!

1639563179-fast.gif

 

Naj­czę­ściej wystę­pu­ją­ce pro­ble­my z połą­cze­niem z chmu­rą to:
 
Gubią­ce się połą­cze­nie z chmu­rą o róż­nych porach
- spraw­dza­my zasięg i czy jakieś urzą­dze­nie nie prze­ry­wa połą­cze­nia ( Łącząc się auto­ma­tycz­nie z falow­ni­kiem będąc w jego pobli­żu )
Spraw­dza­my urzą­dze­nia i Zapo­mi­na­my sieć WIFI falow­ni­ka W‑x.x.x.x
 
Zablo­ko­wa­ny port 10001 przez ope­ra­to­ra internetu
- trze­ba zadzwo­nić do ope­ra­to­ra inter­ne­tu i popro­sić o odblo­ko­wa­nie por­tu 10001

link to tema­tu wyja­śnia­ją­ce­go jak to spraw­dzić:
https://forum-foxess.pro/community/foxess-monitoring-falownikow/sprawdzanie-czy-port-komunikacyjny-10001-jest-otwarty/

 
Zapo­ra ( fire­wall ) route­ra wyci­na port 10001
- spraw­dzić usta­wie­nia zapo­ry
 
Sła­by zasięg WIFI w pobli­żu falow­ni­ka
- Mamy spo­ro zgło­szeń gdzie falow­nik jest np. w gara­żu, a router czę­sto na innej kon­dy­gna­cji. Wystar­czy otwo­rzyć drzwi do gara­żu i moduł zaczy­na wysy­łać dane. Spraw­dza­my zasięg, popra­wia­my.
 
Router nie potra­fi przy­pi­sać IP
- czę­sto wystar­czy wyłą­czyć router na kil­ka minut
 
Dłu­go ładu­ją­ca się stro­na 192.168.1.1 
- nale­ży w trak­cie łado­wa­nia się stro­ny wycią­gnąć moduł z falow­ni­ka na kil­ka sekund i wło­żyć ponow­nie, wte­dy stro­na zała­du­je się popraw­nie. Czę­sto poma­ga uży­cie innej prze­glą­dar­ki do kon­fi­gu­ra­cji.
 
Komu­ni­kat FAILED pod­czas łącze­nia z sie­cią na stro­nie 192.168.1.1
- powo­dem może być błęd­ne hasło do sie­ci, zbyt dłu­gie hasło do sie­ci np. 32 zna­ki, w tym zna­ki spe­cjal­ne lub sła­by, nie­wy­star­cza­ją­cy zasięg WIFI
- wycią­ga­my moduł z falow­ni­ka na kil­ka sekund, wkła­da­my i pró­bu­je­my raz jesz­cze.
 
Brak widocz­nej sie­ci W‑x.x.x.x będąc w pobli­żu falow­ni­ka
- kon­takt z naszym wspar­ciem tech­nicz­nym
 
W celu usta­le­nia w czym pro­blem i przy­wró­ce­nia połą­cze­nia nale­ży wyko­nać pró­bę ponow­nej konfiguracji.
 
Czę­sto poma­ga rów­nież włą­cze­nie DMZ dla IP falow­ni­ka w usta­wie­niach route­ra.
Moż­na rów­nież usta­wić sta­tycz­ne przy­dzie­la­nie IP na route­rze.
Na wszyst­kich urzą­dze­niach, któ­re są w pobli­żu falow­ni­ka wcho­dzi­my w usta­wie­nia WIFI i ZAPOMINAMY sieć W‑x.x.x.x !!
( jeże­li któ­reś urzą­dze­nie mia­ło włą­czo­ną funk­cję Łącze­nia auto­ma­tycz­ne­go do sie­ci W‑x.x.x.x pod­czas wyko­ny­wa­nia kon­fi­gu­ra­cji- to jest moż­li­wość, że to urzą­dze­nie łączy się z modu­łem Foxa roz­łą­cza­jąc go tym samym z chmu­rą — trze­ba ZAPOMNIEĆ SIEĆ )
Będąc w pobli­żu falow­ni­ka:
- włą­cza­my WIFI w tele­fo­nie, wyszu­ku­je­my spo­śród dostęp­nych sie­ci sieć o nazwie W‑x.x.x.x ( 7 ostat­nich zna­ków nume­rów seryj­ne­go data loggera )
 
Jeśli sieć W‑x.x.x.x jest widocz­na, zna­czy to, że moduł jest spraw­ny, musi­my spró­bo­wać wyko­nać ponow­ną konfigurację

 

Cytat
Roz­po­czę­cie tema­tu Opu­bli­ko­wa­ny : 15/12/2021 11:09 am 
Topic Tags
Sha­re:

FoxESS Poland Sp. z o.o
ul. Towa­ro­wa 28
                    00–839 Warszawa

Tele­fon:
+48 727 012 921

Ema­il:
info@fox-ess.pro