Dzień dobry.
Od 6 tygodni posiadam instalację PV o mocy 7,0KW, ale podzieloną po połowie na obie strony dachu dwuspadowego. Falownik hybrydowy FoxESS H3‑8.0‑E, magazyn energii FoxESS EP5, SZR typu EPS-BOX.
Moja instalacja od przyłącza OSD to TN‑S.
Posiadam już dwukierunkowy licznik prosumenta.
Załączam ekran z falownika z wersjami oprogramowania.
Zgodnie z zasadami, na dopływie kablowym z przyłącza zainstalowano mi licznik DTSU666, (oznaczony jako L1).
Ponieważ z wykształcenia jestem inżynierem elektrykiem, postanowiłem trochę pobadać nowy nabytek i doinstalowałem drugi identyczny licznik DTSU666 (oznaczony jako L2), licznik analizuje parametry na dopływie do mojej rozdzielnicy wewnątrz domu, załączam poglądowy schemat.
Na pomiary poświęciłem sporo czasu i doszedłem do następujących, niestety bardzo niepokojących wniosków:
- Wieczorem, gdy falownik przechodzi w stan czuwania (StandbyState), odczyt mocy na ekranie startowym falownika wynosi 0W (Power = 0W). W sekcji Running wszystkie prądy fazowe i moce (Grid R, Grid S i Grid T) wynoszą 0A i 0W. W sekcji Meter znajduję wartości R_Pex, S_Pex i T_Pex wynoszące odpowiednio 36W, 161W i 186W, oczywiście to wartości odczytane po magistrali Modbus RTU z licznika (L1). Ich suma to 383W i jest zgodna ze wskazaniami czytanymi na wyświetlaczu licznika (L1), (36+162+185=382W).